Σελίδες

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΤΕΕ Α.Μ. Δ. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΣΤΟΝ «ΠΡΩΙΝΟ ΤΥΠΟ»



«Δράμα – Καβάλα: αναπτυξιακό δίπολο με πολλές δυνατότητες»

«Το 80% των νέων μηχανικών είναι άνεργοι» - «Η κρίση χτύπησε άμεσα τον κατασκευαστικό κλάδο»



Του Θανάση Πολυμένη

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ φορά στην ιστορία του Περιφερειακού Τμήματος της Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ Α.Μ.), πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, εκλέγεται ένας Δραμινός μηχανικός. Αυτός είναι ο κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Μηχανικούς του Ε.Μ.Π., επί χρόνια πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Δράμας του ΤΕΕ Α.Μ.
            Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Κυριαζίδης, αναφέρεται στην εκλογή του και πόσο σημαντική είναι αυτή για τη Δράμα, καταδεικνύει τα κυριότερα από τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο των μηχανικών και την μεγάλη ανεργία που πλήττει τους νέους συναδέλφους του, και κάνει αναφορά στο αναπτυξιακό δίπολο Δράμας – Καβάλας ως μία ενιαία περιοχή που χρειάζεται προσοχής και ανάπτυξης.


Για πρώτη φορά κ. Κυριαζίδη, πρόεδρος στο ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας (ΤΕΕ Α.Μ.), εκλέγεται ένας Δραμινός μηχανικός. Πώς αισθάνεστε για μια τέτοια θέση και πόσο σημαντικό είναι αυτό για την περιοχή μας;
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια παρατήρηση. Είπατε για πρόεδρο του ΤΕΕ. Συνηθίζουν οι πρόεδροι των Διοικουσών Επιτροπών, να παρουσιάζουν τον εαυτό του ως πρόεδρο του ΤΕΕ, ενώ στα Περιφερειακά Τμήματα δεν υπάρχει πρόεδρος. Ο πρόεδρος, είναι ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, δηλαδή πρόεδρος ενός συλλογικού οργάνου, που σημαίνει ότι εκτελεί τις αποφάσεις του συλλογικού οργάνου, προεδρεύει αυτού, εκφράζει τις απόψεις του οργάνου προς την κοινωνία και διοικεί την υπηρεσία του ΤΕΕ Α.Μ. Άρα έχει διαφορά από το να είμαι πρόεδρος ενός οργάνου, ή να είμαι πρόεδρος του Τμήματος.
            Η εκλογή σ’ αυτή τη θέση είναι πολλή σημαντική για τη Δράμα και τους Δραμινούς μηχανικούς. Κυρίως διότι αποκαθιστά ένα αίσθημα ισοτιμίας στα πλαίσια του Τμήματος. Το Τμήμα μας έχει περιοχή αρμοδιότητας τις Περιφερειακές Ενότητας Δράμας και Καβάλας, με μία συμμετοχή ανάλογη του αριθμού των μηχανικών. Λόγω του ότι η Καβάλα έχει περισσότερους μηχανικούς, άρα έχει μεγαλύτερο αριθμό αντιπροσώπων, άρα έπαιρνε παραδοσιακά τη θέση του προέδρου και μεγαλύτερης συμμετοχής στη Διοικούσα Επιτροπή. Αυτό είναι βεβαίως λογικό, αλλά έναν άλλο ρόλο και η απόσταση, ότι ο πρόεδρος της Δ.Ε. θα πρέπει να είναι συχνά στην Καβάλα, άρα μπαίνει ένας φόρτος επάνω του, γι’ αυτό και κανένας συνάδελφος δεν διεκδίκησε αυτή την αρμοδιότητα.
            Στη συγκεκριμένη συγκυρία, αυτό έγινε διότι πλαισίωσαν τη δουλειά μας στη Νομαρχιακή Επιτροπή (Ν.Ε.) Δράμας, πολλοί νέοι συνάδελφοι με όρεξη για να παράγουν έργο στα πλαίσια του ΤΕΕ και για τους μηχανικούς και για την κοινωνία. Δημιουργήθηκε μια πολύ δυνατή ομάδα, η οποία μπορεί να συμβάλλει στα θέματα του ΤΕΕ Α.Μ. με το δυναμικό και το έργο της, απαίτησε συμμετοχή και ισοτιμία και στη διοίκηση. Αυτό δεν μπορούσα να το αρνηθώ και να προτάξω προσωπικούς λόγους δυσκολίας. Ήταν υποχρέωσή μου να αναλάβω αυτή την πρωτοβουλία να διεκδικήσω τη θέση του προέδρου της Δ.Ε., ώστε να αποκατασταθεί η ισοτιμία και να δοθεί η αίσθηση στους Δραμινούς συναδέλφους, και κυρίως στους νέους που έχουν όρεξη για δουλειά, ότι οι Δραμινοί συνάδελφοι δεν είναι ο φτωχός συγγενής, αλλά ισότιμο μέλος του Τμήματος.

Ποιο είναι το μέλλον των μηχανικών κ. Κυριαζίδη και ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν στη δεδομένη χρονική στιγμή;
            Όσον αφορά το μέλλον και το έργο μας. Ξέρουμε ότι οι μηχανικοί υφίστανται τις συνέπειες της κρίσης πολύ βαριά. Από την πρώτη στιγμή, ήταν ίσως ο πρώτος κλάδος και ο τεχνικός κόσμος γενικότερα, που με την πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας και των δημοσίων έργων, υπέστησαν τις βαριές συνέπειες. Αυτό υποχρεώνει το ΤΕΕ, να βλέπει συνέχεια αυτό το θέμα και να φροντίζει να υποστηρίζει τους συναδέλφους. Δεν θα λύσουμε το πρόβλημα βεβαίως, αλλά πρέπει να υποστηρίζουμε τους συναδέλφους σε επιμέρους ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ασφαλιστικό, το οποίο κι εκείνο είναι ένα πρόβλημα, καθώς πολλοί μηχανικοί που δεν έχουν δουλειά, δεν μπορούν να καταβάλουν τις μεγάλες εισφορές, με αποτέλεσμα να μένουν ανασφάλιστοι.
            Κυρίως πρέπει να υποστηρίξουμε τους νέους συναδέλφους, οι οποίοι είναι στην ουσία άνεργοι. Μιλήσαμε κι άλλη φορά για τα ποσοστά, που μπορεί να φτάνουν μέχρι και στο 80% ανεργίας στους νέους συναδέλφους. Κάνουν προσπάθειες να ενταχθούν σε ό,τι υπάρχει στην αγορά εργασίας, αλλά θα πρέπει το ΤΕΕ να τους στηρίξει και να υποδείξει ακόμα και νέες διεξόδους για την άσκηση του επαγγέλματος, στην κατεύθυνση της καινοτομίας, στην κατεύθυνση των νέων τεχνολογιών.

Το ΤΕΕ εμφανίζεται και ως σύμβουλος της Πολιτείας.
            Ένας άλλος ρόλος που παίζει το ΤΕΕ και προκύπτει ως θεσμική ιδιότητα, είναι ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας. Άρα στα θέματα τα οποία ανακύπτουν κάθε φορά, που αφορούν την δομή των αναπτυξιακών προγραμμάτων, που αφορούν την οργάνωση και τη δομή των πόλεων και της περιφέρειας, τα μεγάλα έργα που πρέπει να γίνουν στην περιοχή μας στη Δράμα και την Καβάλα.

Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι εδώ κ. Κυριαζίδη. Εισακούεστε καθόλου από την Πολιτεία σ’ αυτά τα ζητήματα; Γιατί το ακούμε να το λέτε συνέχεια, ότι είστε ο τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας.
            Να σας πω. Αυτό είναι ένα πονεμένο θέμα. Μας αρέσει να λέμε ότι είμαστε ο τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας. Υπάρχει ένα θέμα στη σχέση μας με τους φορείς. Κανένας φορέας, είτε είναι η Περιφέρεια, είτε ένας Δήμος, δεν θα ήθελε να έχει απ’ έξω έναν τρίτο, ο οποίος έχει βέβαια μια αρμοδιότητα και να παρεμβαίνει στις αρμοδιότητές του, να προσπαθεί να δώσει λύσεις ή να έχει διαφορετικές απόψεις.
            Μέσα στους Δήμους εργάζονται συνάδελφοί μας μηχανικοί, οι οποίοι τελικά με τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, παράγουν το έργο των Δήμων. Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να υπάρχουν πιέσεις από την Πολιτεία, ώστε να στραφεί κάτι προς μια κατεύθυνση. Το ΤΕΕ Α.Μ., επειδή λειτουργεί συλλογική και λειτουργεί κυρίως με εθελοντική εργασία, δεν είναι πάντα έτοιμο να δώσει προτάσεις στον κατάλληλο χρόνο. Άρα πρέπει να είμαστε έγκαιρα τοποθετημένοι, να γνωρίζουμε πολύ καλά τι συμβαίνει στο πλαίσιο αυτό και να προλαβαίνουμε να καταθέτουμε τεκμηριωμένες θέσεις. Όταν το καταφέρνουμε αυτό το ΤΕΕ εισακούετε. Και θέλουν οι φορείς να έχουν αυτή την υποστήριξη.

Σ’ αυτό το σημείο να αναφερθούμε και στη διέλευση του αγωγού TAP, όπου το ΤΕΕ εμφανίστηκε με συγκεκριμένη πρόταση για νέα διέλευση.
            Βεβαίως. Ο αγωγός TAP είναι ένα θέμα που απασχολεί αυτή τη στιγμή την κοινωνία της περιοχής, τον αγροτικό κόσμο και το ΤΕΕ έχει λάβει θέση. Η πρώτη αντίδραση, είναι η θέση, σε συνεργασία με το ΓΕΩΤΕΕ, ότι δεν πρέπει να περάσει ο αγωγός από τα Τενάγη των Φιλίππων, διότι κάνει μεγάλη ζημιά στην αγροτική παραγωγή και στην αξία της αγροτικής γης, σε μια από τις πιο εύφορες πεδιάδες της πατρίδας μας και μοναδικές για πολλά χαρακτηριστικά στον κόσμο. Το ΤΕΕ Α.Μ. έχει προτείνει εναλλακτική λύση όδευσης του αγωγού και κρατάει ψηλά τη σημαία της διεκδίκησης της αλλαγής χάραξης του αγωγού από όδευση που δεν θα προκαλεί τις ζημιές που προκαλεί η παρούσα.

Ποια είναι το σημαντικότερα θέματα για την περιοχή;
            Ένα άλλο θέμα που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, είναι ο σταθμός του LNG στην Καβάλα, του υγροποιημένου φυσικού αέριο. Υπάρχει στα σχέδια της ΔΕΠΑ, η κατασκευή ενός πλωτού σταθμού εντός του κόλπου της Καβάλας. Υπάρχουν θέματα με την ασφάλεια της εγκατάστασης και τις επιδράσεις που μπορεί να έχει για τυχόν ατυχήματα αλλά και την επιβάρυνση της περιοχής. Η εγκατάσταση αυτή θα συνοδεύεται από ένα σταθμό στην Καρβάλη και μελετάμε τις επιδράσεις που θα έχει στην περιοχή σε συνδυασμό με τις εγκαταστάσεις των Φωσφορικών Λιπασμάτων και τα πετρέλαια. Το ΤΕΕ Α.Μ. έχει ομάδα εργασίας για το θέμα και θα καταθέσει τις προτάσεις του.
            Ένα άλλο θέμα σημαντικό, αλλά και μια δέσμευση που έχουμε αναλάβει, είναι η σύνταξη ενός αναπτυξιακού σχεδίου για την περιοχή αρμοδιότητάς μας, της Δράμας και της Καβάλας. Βλέπουμε την περιοχή ως ένα εξελισσόμενο αναπτυξιακό δίπολο το οποίο έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες.  Ξεκινάει από τα σύνορα και φτάνει μέχρι τη θάλασσα, έχει ένα νησί στην εμβέλειά του, λιμάνι, αεροδρόμιο, σιδηροδρομική γραμμή, σύνορα, άρα είναι μια πύλη εισόδου προς την Βαλκανική. Επομένως, αυτό το δίπολο θα πρέπει να εξελιχθεί σε ένα αναπτυξιακό πόλο της Περιφέρειας. Το ΤΕΕ, μαζί με τα υπόλοιπα Επιμελητήρια και τους άλλους φορείς, φιλοδοξεί να καταθέσει ένα αναπτυξιακό σχέδιο που θα βλέπει το ενιαίο αυτής της υπόθεσης, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Ο Δημήτρης Κυριαζίδης γεννήθηκε στην Δράμα το 1955 και κατοικεί στη Δράμα. Είναι Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Ε.Μ.Π, με έτος κτήσης διπλώματος το 1979.
Το διάστημα 1981-1984 εργάστηκε σε ιδιωτική τεχνική εταιρεία στην Αθήνα και από το 1984 έως σήμερα είναι δημόσιος υπάλληλος και εργάζεται συνεχώς στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας (πρώην Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Νομαρχιακού Διαμερίσματος Δράμας, όπου διετέλεσε Προϊστάμενος του Τμήματος Κτιριακών Έργων) με κύριο αντικείμενο την μελέτη και επίβλεψη δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε και με άλλα αντικείμενα όπως ο έλεγχος ιδιωτικών επενδύσεων αναπτυξιακών νόμων. 
Στην διάρκεια της υπηρεσίας του ασχολήθηκε με πολύ μεγάλο αριθμό  έργων και με τα σημαντικότερα έργα του τομέα του που υλοποιήθηκαν από την υπηρεσία του.  Την περίοδο 2004-2010 διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.-Α.Μ. (Ένωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Ανατολικής Μακεδονίας), όπου διετέλεσε Γ. Γραμματέας από 2004  έως 2008 και Πρόεδρος από 2008 έως 2010 και είναι μέχρι σήμερα αντιπρόσωπος στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. από το 2006.
Την περίοδο 2006-2013 διετέλεσε  μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ-ΑΜ και για την ίδια περίοδο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Δράμας του Τμήματος, ενώ από το 2010 είναι και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου